Utbildningar och dess värde...
Måste bara tillägga att banbyggare faktiskt har blivit fråndragna licenser, ett par stycken minst tror jag sedan Jonas Holmberg blev ordförande. Andra har blivit ombedda att gå extra kurser, göra mer praktik o.s.v. Sedan är det ju även så att man när man precis har blivit godkänd efter uppbyggning till banbyggare, måste skicka in sina skisser man gör till de tre nästkommande tävlingarna man bygger till Jonas, för omdömen och kritik, där han även kan kräva att man gör vissa ändringar för att det ska funka (det skulle jag kalla provtid i alla fall). Jag har ingen alls koll på hur det funkar med tränarlicenser, men måste säga att det har blivit bättre vad gäller banbyggarlicenser. Sedan rekommenderas man, i alla fall om man tar lön per timme, att räkna med den tiden man sitter i bil, själva drivmedelskostnaden och även tiden man sitter med skisserna (effektiv tid då såklart), vet dock inte hur man ska lösa det om vill ha sitt pris per dag och inte per timme. Då får man väl lägga sig så pass högt att man tycker det är passande. På banbyggareventet nu i höstas sa Jonas att det vanligaste är att man tar mellan 2000 och 4000 kr (han själv tog 3850 kr eller något sådant) om man tar per dag... Så då behöver ju din man (Peter) kanske inte lägga sig under det i alla fall. Lite funderingar bara :)
Bra blogg och bra läsning förresten, skriv gärna mer :) väcker en hel del funderingar!